Autor Wątek: Wymiana rozrządu 2011 2.0 tsfi  (Przeczytany 389 razy)

Offline Konrado97

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Imię: Konrad
  • Miasto: Rzeszów
  • Oznaczenia Silnika:: tfsi
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Podkarpackie
Wymiana rozrządu 2011 2.0 tsfi
« dnia: Maj 16, 2019, 21:25:46 pm »
Witam, kilka miesięcy temu kupiłem samochód audii a5 miała wtedy najechane około 139 000km, otóż już wtedy nastawiłem się że niebawem będzie trzeba wymienić rozrząd (na łańcuchu). W necie znalazłem informacje że wymiany dokonuje się przy około 150 tys km, teraz mam najechane ok 145 000km.
Zdecydowałem że wymiany dokonam w salonie Audii w Rzeszowie, dzwonię dziś do nich na serwis podałem numer vin oraz że chce wymienić rozrząd a człowiek z którym rozmawiałem do mnie z pytaniem "czy z rozrządem się coś dzieje skoro chce go pan wymienić?" odpowiadam że nie ale chce wymienić ze względu przebieg. Gość w ogóle był w szoku że chce wymieniać rozrząd i twierdził że po nr VIN widzi że rozrząd jest łańcuchowy i jak podaje producent rozrząd jest "nie serwisowy" więc nie ma potrzeby go wymieniać jeżeli jest wszystko ok a koszt takiej wymiany wynosi około 15tys złoty :o

Wiecie coś na ten temat albo spotkaliście się z podobną sytuacja i jak z wymianą rozrządu w Waszych perełkach?  :D
Proszę o jakiekolwiek informacje bo już po prostu zgłupiałem..  :-[

Online liquid8p

  • Moderator Globalny
  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 2524
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Remigiusz
  • Miasto: Poznań
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 TFSI 170KM CJEB
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: Wymiana rozrządu 2011 2.0 tsfi
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 16, 2019, 22:00:04 pm »
Audi nie przewiduje wymiany rozrządu, tak samo jak nie przewiduje wymiany oleju w manualnej skrzyni biegów. Dla własnego spokoju lepiej wymienić rozrząd, tylko dlaczego wybrałeś aso. Ja wymieniłem u siebie rozrząd i kosztowało mnie to o wiele mniej. Za 15 tys to cały silnik byś wyremontował i jeszcze na program by zostało.
a3 8P >>> a5 8T...

Offline Mlody92

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Miasto: Warszawa
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI 279KM
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Wymiana rozrządu 2011 2.0 tsfi
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 17, 2019, 14:35:48 pm »
Mi wczoraj za wymianę rozrządu wraz z częściami w ASO w Warszawie powiedzieli 4800zł ;)
Ale udało mi się na szczęścia znaleźć kogoś kto się podejmie za duuuuużo niższą cenę bo o dziwo mało kto chce się podjąć..

Offline Visimoto

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 3
    • Status GG
  • Imię: Grzegorz
  • Miasto: Kraków
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Wymiana rozrządu 2011 2.0 tsfi
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 17, 2019, 23:33:04 pm »
Pytałem w ASO powiedzieli mniej więcej to samo - nie przewiduje wymiany.. blabla. W serwisie specjalistycznym Audi  powiedziano mi żeby dalej jeździć, 166kkm na liczniku 2.0 155kW. Ponoć jak coś z łańcuszkiem się zacznie dziać (naciągać?) to zaczną błędy wyskakiwać i wtedy będzie pora na wymianę . Ponoć dużo zależy jaki ktoś ma but ciężki i takie tam dlatego ten wyznacznik przejechanych km też jest niezbyt miarodajny co do wymiany...

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka


Offline nebeu

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 52
  • Imię: Dominik
  • Miasto: Radom
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Wymiana rozrządu 2011 2.0 tsfi
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 18, 2019, 12:36:17 pm »
Ponoć dużo zależy jaki ktoś ma but ciężki i takie tam dlatego ten wyznacznik przejechanych km też jest niezbyt miarodajny co do wymiany...


No właśnie to "ponoć". U mnie np. rano auto odpaliło ładnie, pojechałem do pracy (3 km) i zgasiłem. Po pracy odpalam ruszam a tu jakby nie na wszystkich cylindrach pracował, wtedy check wywaliło. Jak się okazało rozrząd do roboty. Zanim się to stało nie było żadnych ale to absolutnie żadnych symptomów zwiastujących problem.

Offline Konrado97

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Imię: Konrad
  • Miasto: Rzeszów
  • Oznaczenia Silnika:: tfsi
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Podkarpackie
Odp: Wymiana rozrządu 2011 2.0 tsfi
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 19, 2019, 00:30:34 am »
Ponoć dużo zależy jaki ktoś ma but ciężki i takie tam dlatego ten wyznacznik przejechanych km też jest niezbyt miarodajny co do wymiany...


No właśnie to "ponoć". U mnie np. rano auto odpaliło ładnie, pojechałem do pracy (3 km) i zgasiłem. Po pracy odpalam ruszam a tu jakby nie na wszystkich cylindrach pracował, wtedy check wywaliło. Jak się okazało rozrząd do roboty. Zanim się to stało nie było żadnych ale to absolutnie żadnych symptomów zwiastujących problem.


Ile wtedy wyniosła naprawa jeżeli można zapytać?
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2019, 00:33:34 am wysłana przez Konrado97 »

Offline nebeu

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 52
  • Imię: Dominik
  • Miasto: Radom
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Wymiana rozrządu 2011 2.0 tsfi
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 19, 2019, 11:08:21 am »
Filtr oleju
Uszczelka - 120
Prowadnica - 70
Wspornik łożyskowy wałka rozrządu (drogie ustrojstwo) - 630
Kółko łańcucha - 340
Prowadnica 2 - 90
Napinacz - 280
Uszczelnienie wału - 45
Prowadnica 3 - 65
Uszczelka 2 - 80
Łańcuch sterujący - 400
Prowadnica 4 - 60
Wymiana rozrządu - 760

Łącznie: 2951

Oczywiście wszystko na oryginalnych częściach nie zamienniki.

Offline Konrado97

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Imię: Konrad
  • Miasto: Rzeszów
  • Oznaczenia Silnika:: tfsi
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Podkarpackie
Odp: Wymiana rozrządu 2011 2.0 tsfi
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 19, 2019, 11:54:38 am »
Filtr oleju
Uszczelka - 120
Prowadnica - 70
Wspornik łożyskowy wałka rozrządu (drogie ustrojstwo) - 630
Kółko łańcucha - 340
Prowadnica 2 - 90
Napinacz - 280
Uszczelnienie wału - 45
Prowadnica 3 - 65
Uszczelka 2 - 80
Łańcuch sterujący - 400
Prowadnica 4 - 60
Wymiana rozrządu - 760

Łącznie: 2951

Oczywiście wszystko na oryginalnych częściach nie zamienniki.

Gdzie robiona wymiana? Więc nie wiem skąd im się wzięło to 15 koła u mnie w Rzeszowie w ASO

Offline nebeu

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 52
  • Imię: Dominik
  • Miasto: Radom
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Wymiana rozrządu 2011 2.0 tsfi
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 19, 2019, 13:05:18 pm »
W Radomiu ale nie w ASO. W ASO za tą samą pracę krzyczą sobie po kilka razy więcej a i nie ma pewności co do tego, że zrobią to dobrze.

Offline mikemod

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Rocznik Auta: 2020
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Wymiana rozrządu 2011 2.0 tsfi
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 27, 2019, 11:57:42 am »
Witam.
W nawiązaniu do tematu mam dwa pytania.
1. Czy ktoś z szacownych forumowiczów orientuje się w kwestii jakości i wyboru dostępnych na rynku zamienników zestawów do wymiany rozrządu? Nie wiem, czy warto je rozważać ale czasami oryginały są gorszej jakości.
2. Czy ma ktoś wiedzę na ile miarodajny jest parametr zużycia/naciągu łańcucha rozrządu który można odczytać za pomocą VCDS lub ODBeleven ? Teoretycznie wg informacji można poczekać z wymianą rozrządu aż do osiągnięcia wartości ok.5. Oczywiście w praktyce coś może pęknąć ale nie będzie raczej możliwości przeskoczenia z uwagi na rozciągnięcie łańcucha.
Opis metody tutaj https://www.audizine.com/forum/showthread.php/805102-Results-of-measuring-timing-chain-stretch-via-cam-phaser-adaptation
A filmik jak sprawdzic tutaj https://www.youtube.com/watch?v=YtTOGPo4IsE

Offline Konrado97

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Imię: Konrad
  • Miasto: Rzeszów
  • Oznaczenia Silnika:: tfsi
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Podkarpackie
Odp: Wymiana rozrządu 2011 2.0 tsfi
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 17, 2019, 22:48:39 pm »
Odświeżając post mam jeszcze takie pytanie jakie są szanse że mechanik spartaczy robotę wymiany rozrządu? Mój sprawdzony mechanik przeniósł interes do innego miasta więc muszę szukać innego, natknąłem się przypadkiem na warsztat który wycenił robociznę na około 600zł (cena wydaje mi się śmieszna). Jak wygląda postępowanie w przypadku gdy mechanik spartaczy robote i po wymianie zacznie się coś dziać?

Offline kixi4

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 83
  • Miasto: Ostrów Wlkp
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: Wymiana rozrządu 2011 2.0 tsfi
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 19, 2019, 17:02:01 pm »
Do tych silnikow nalezy tylko stosowac oryginalny rozrzad, a koszt samego rozrzadu oryginalu to 1300zl, do tego potrzebnych jest kilka innych czesci, wiec za 600zl nie wiem czego mozna sie spodziewac..

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15